12
Aug
2021
ONLINE VIA ZOOM

Trinidad and Tobago

Save The Date

   

 
DISASTER PREPAREDNESS WEBINAR
 
 
07:00 P.M. (GMT-4) | Thursday 12th August 2021 
 

Our District 7020 & 7030 Disaster Preparedness Committees will be conducting a webinar on ‘Disaster Preparedness Planning for Rotary/Rotaract Clubs’ on Thursday, August 12 at 7PM AST,  6PM Jamaica time. 

The webinar will involve both Rotary and Rotaract clubs, and while all Rotarians/Rotaractors are welcome to attend, our target audience is primarily ‘Club Presidents’ and ‘Club Disaster Relief Chairs/Committees’.  

The main objective of this webinar is to help your club to better understand how you can prepare your members and your club for disasters.  This includes actions you would take before, during and after a disaster if it occurs.

The webinar will be delivered in English with simultaneous translation into French.

ALL Clubs are asked to do the following PRIOR to the webinar

  1. Ensure your club's disaster relief chairs are updated in your list of Club Executives in Club Runner (Please ensure that your club's disaster relief chairs receive a copy of this e-mail. We are aware of unresolved bugs in Clubrunner and not all Disaster Relief chairs may be getting this message!)
  2. Complete the online survey in ADVANCE of the webinar. This will help us better prepare for this webinar, please do this by clicking on the following link and filling out your club's responses - https://www.surveymonkey.com/r/NVDTMG9
  3. Please review the list of resources available on disaster preparation on our D7020 website https://7020.org/stories/disaster-preparedness/

We look forward to your club's active participation in this webinar.

 

 


Réserve Cette Date

 

WEBINAIRE SUR LA PRÉPARATION AUX CATASTROPHES
 
 
19:00hrs (GMT-4) | Jeudi 12 août 2021
 

Nos comités de préparation aux catastrophes des districts 7020 et 7030 organiseront un webinaire sur la « Planification de la préparation aux catastrophes pour les clubs Rotary/Rotaract » le jeudi 12 août à 19 h 00 HNA, 18 h 00, heure de la Jamaïque.

Le webinaire impliquera à la fois les clubs du Rotary et du Rotaract, et bien que tous les Rotariens/Rotaractiens soient les bienvenus, notre public cible est principalement les « Présidents de club » et les « Présidents/Comités de secours en cas de catastrophe ».
  
L'objectif principal de ce webinaire est d'aider votre club à mieux comprendre comment vous pouvez préparer vos membres et votre club aux catastrophes. Cela inclut les actions que vous prendriez avant, pendant et après une catastrophe si elle se produit.

Le webinaire se déroulera en anglais avec traduction simultanée en français.
  
TOUS les clubs sont priés de faire ce qui suit AVANT le webinaire

  1. Assurez-vous que les chaises de secours en cas de catastrophe de votre club sont mises à jour dans votre liste de dirigeants de club dans Club Runner (Veuillez vous assurer que les responsables des secours en cas de catastrophe de votre club reçoivent une copie de cet e-mail. Nous sommes conscients des bogues non résolus dans Clubrunner et tous les fauteuils de secours en cas de catastrophe ne reçoivent peut-être pas ce message !)
  2. Remplissez le sondage en ligne à l'AVANCE du webinaire. Cela nous aidera à mieux nous préparer pour ce webinaire, veuillez le faire en cliquant sur le lien suivant et en remplissant les réponses de votre club - https://www.surveymonkey.com/r/NVDTMG9
  3. Veuillez consulter la liste des ressources disponibles sur la préparation aux catastrophes sur notre site Web D7020 https://7020.org/stories/disaster-preparedness/

Nous attendons avec impatience la participation active de votre club à ce webinaire.